فهرست بستن

احتمال موفقیت با SAP فقط 50-50 است

احتمال موفقیت با SAP فقط 50-50 است

بر اساس یک مطالعه جدید ، مشاغل کمتر از 50٪ احتمال اجرای SAP را دارند.
با توجه به اینکه SAP فرایندهای تجاری را اداره می کند که فعالیت های یک شرکت را هدایت می کند ، عدم تأمین انتظارات می تواند تأثیرات مخربی بر خط اصلی و اثربخشی مدیر عامل شرکت برای پیشبرد استراتژی تجاری داشته باشد.
درک پیشور ، تحلیلگر سابق گارتنر SAP ، در توضیح یافته های این مطالعه گفت: "ما می بینیم که علی رغم 20 سال از اجرای SAP ، شرکت ها میلیون ها دلار هزینه می کنند و هنوز هم مشغول کار هستند. برای مشتریان سخت است که بپذیرند کارهای اشتباهی انجام می دهند. "

پیش از این گفته بود که وظیفه SAP ارائه یک ERP پشتیبان (برنامه ریزی منابع سازمانی) است که باید با ابتکارات دیجیتالی ارتباط برقرار کند. برای استفاده از اصطلاحات گارتنر ، عملکرد پشت دفتر "حالت 2" است که برای تجربه یکپارچه مشتری در برنامه های مشتری روبرو "حالت 1" ضروری است.
پیکربندی های SAP برای پشتیبانی از بهترین روش ها طراحی شده اند و مشتریان ممکن است یکپارچه کننده سیستم داشته باشند که به کسب و کار کمک می کنند تا این بهترین روش ها را برای به موقع رساندن پروژه ها به کار گیرد. اما پیش از این گفت: "SAP یک پروژه نیست – یک جریان چرخه حیات است." این بدان معناست که تیم مدیریت CIO و IT باید اطمینان حاصل کنند که افراد درستی از تجارت در طول این چرخه زندگی درگیر هستند و یکپارچه کننده سیستم به نفع مشتری عمل می کند.

بررسی 113 نفر از 105 شرکت برای کشف عواملی که باعث موفقیت مشتریان SAP می شود مطالعه از خدمات مشاوره ای SAP نتیجه IT ، نشان داد که تنها 36٪ احساس می کنند که پروژه SAP آنها به برنامه اولیه خود رسیده است و کمتر از نصف (48٪) گفت که پروژه آنها در دستیابی به اهداف تجاری شکست خورده است.
پیش از این گفت که این رقم بسیار نگران کننده است ، زیرا این نشان دهنده یک مانع بزرگ در توانایی IT برای اجرای سیستم هایی است که چشم انداز تجاری مدیر عامل را تأمین می کنند. وی گفت: "این قمار است. شما 50-50 شانس دارید که مدیرعامل نتیجه درستی بگیرد. "

آیا قمار می کنید؟
در این مطالعه ، 52٪ از مشاغل مورد بررسی گفتند که پروژه آنها بیش از بودجه است. "آیا با این احتمال موفقیت کسب و کار آینده خود را قمار می کنید؟" پیش از این در گزارش هشدار داده بود.
این تحقیق نشان داد که فاصله زیادی بین انتظارات از تجارت و میزان خوبی که کارشناسان SAP از آن انجام داده اند وجود دارد. اگرچه 64٪ از مدیران احساس می كردند كه پروژه SAP آنها انتظارات تجاری را برآورده كرده است ، اما 77٪ از مدیران مشاغل مسئول ارائه مزایای پروژه SAP احساس كرده اند كه چنین نشده است.
به طور کلی ، 50٪ از کل پاسخ دهندگان احساس کردند که پروژه SAP با استراتژی تجاری آنها ارتباط ندارد. باز هم ، شانس به نفع اجرای SAP نیست که سودهایی را که ذینفعان کسب و کار در ابتدا انتظار داشتند ارائه دهد.
پریور گفت: یک موضوع مشترک در میان مشاغل که نتوانسته اند از مزایای اجرای SAP خود مطلع شوند این است که آنها نمی توانند اجرای SAP را با پرونده تجاری مطابقت دهند. وی گفت: "آنها از سطح مناسب مشاغل تجاری برخوردار نیستند." "آنها افراد مناسبی برای اندازه گیری نتایج کسب و کار ندارند و پرونده تجاری در قفسه قرار می گیرد و دیگر هرگز به آنها نگاه نمی شود."
در گذشته ، مشاغل نیاز به یک مرحله بزرگ در اجرای SAP خود داشتند ، که تمایل به استقرار "انفجار بزرگ" و استفاده از روش آبشار داشت. پریور ، مدیر غیر اجرایی Resulting IT ، گفت که شرکت ها سپس این کار را با انتشارهای افزایشی و پیشرفتهای عملکردی با استفاده از یک روش چابک پیگیری می کنند.

همانطور که در مورد چندین سال پیاده سازی SAP اتفاق افتاده است ، استاندارد سازی یک عامل اصلی در موفقیت یک پروژه است و طبق مطالعه Prior ، این بیشترین تأثیر مثبت را دارد.
شمارش اشکالات یک پروژه از نظر عاری بودن از نقص نیز برای موفقیت یک پروژه قابل توجه است و جای تعجب نیست که این مربوط به سومین عامل موفقیت آمیز SAP است – همسویی نزدیک به پرونده تجاری.
پیش از این ، حاکمیت طراحی ضعیف به عنوان مهمترین نقطه ضعف در مدیریت پروژه SAP شناخته شده است ، که این پتانسیل را دارد که اجرای موفقیت آمیز را کاهش دهد. ادغام ضعیف داده ها همچنین بر عدم توانایی تجارت در تمایز بین آموزش و دانش تأثیر منفی می گذارد.
این گزارش نشان داد كه شركتها 43٪ از موفقیت خود را با SAP به دلیل استقبال زیاد از این برنامه در بین كارمندان نسبت می دهند ، در حالی كه پذیرش ضعیف كارمندان 25٪ بر موفقیت پروژه تأثیر منفی می گذارد.

مرزها را فشار دهید
پریور گفت: "شرکت های موفق ارتباطی ایجاد می کنند که SAP را به عنوان یک چرخه عمر طولانی مدت ایجاد می کند." وی گفت که این نیاز به یک رویکرد کاملاً متفاوت در اجرای SAP نسبت به روال اجرای پروژه ها دارد. "شرکت ها یک انتخاب اساسی برای انجام دارند – یا به میزان بالایی از وابستگی به یکپارچه سازی سیستم خود اعتماد می کنید یا یک مرکز تعالی SAP ایجاد می کنید."
شرکت ها معمولاً بیش از حد به یکپارچه سازی سیستم خود اعتماد می کنند تا مزایای اجرای SAP را ارائه دهند. در این مطالعه توصیه شده است که مشاغل یک SI را بر اساس تناسب فرهنگی انتخاب کنند ، که همچنین می تواند شواهدی را نشان دهد که قبلاً با شرکت های مشابه کار کرده است.
پریور در این گزارش خاطرنشان کرد: "اطمینان حاصل کنید که آنها می فهمند این سیستم SAP و تجارت شماست." "نقش آنها مشاوره و اجرا است ، اما شما باید سالها با این سیستم زندگی کنید."
برخی از شرکت ها نیز ترجیح می دهند تعمیر و نگهداری سیستم SAP خود را به یک SI واگذار کنند ، اما طبق تجربه قبلی ، آنها اغلب در برون سپاری با مشکل روبرو می شوند. وی گفت: "بسیاری از شركت ها با برون سپاری تعمیر و نگهداری برنامه های اساسی دست و پنجه نرم می كنند زیرا آنها سطح كافی از تخصص داخلی را برای به دست آوردن بهترین نتیجه از ارائه دهنده خدمات خود حفظ نكرده اند."
به طور کلی ، به نظر می رسد یک مورد برای توسعه مهارت های داخلی قوی در یک مرکز تعالی برای پشتیبانی از SAP پس از اتمام اجرای اولیه وجود دارد. مدیریت تغییر همچنان یک صلاحیت اصلی است که می تواند موفقیت یک اجرای SAP را تعیین کند. اما ، همانطور که پیش از این متوجه شده است ، مشاغل همچنین باید اطمینان حاصل کنند که ذینفعان تلاش می کنند تا SAP عملیاتی یکپارچه نباشد و توسعه مداوم آن با پرونده تجاری مطابقت داشته باشد.