بت وینترز ، JD / MBA ، مدیر بازاریابی راه حل های Aparavi ، یک شرکت نرم افزاری و خدمات اطلاعاتی و اتوماسیون اطلاعات است که به شرکت ها کمک می کند تا ارزش داده ها را پیدا و باز کنند.
داده ها با ارزش ترین سرمایه برای هر مشاغل در سال 2021 است. اگر تجارت شما آنلاین باشد و اطلاعات شخصی مشتری را جمع آوری كند ، تجارت شما با داده ها انجام می شود ، این بدان معناست كه مقررات انطباق حریم خصوصی داده ها برای همه اعمال می شود – مهم نیست. اندازه شرکت
ممکن است استارتاپ های کوچک فکر نکنند که سختگیرانه ترین قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی داده ها در جهان – قانون حریم خصوصی مصرف کننده کالیفرنیا (CCPA) و مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا (GDPR) – برای آنها اعمال می شود ، اما مهم است که قبل از بروز یک وضعیت قانونی بهترین روش های مدیریت داده ها را تصویب کنید.
انطباق داده ها نه تنها برای عملکردهای روزمره شرکت حیاتی است. اگر اشتباه انجام شود یا اصلاً انجام نشود ، می تواند برای شرکت ها در هر اندازه کاملاً پرهزینه باشد.
به عنوان مثال ، عدم رعایت GDPR می تواند منجر به جریمه قانونی 20 میلیون یورو یا 4 درصد درآمد سالانه شود. بر اساس CCPA ، جریمه ها نیز می توانند به سرعت افزایش پیدا کنند و به ازای هر شخصی که داده های آن در هنگام نقض داده در معرض اطلاعات قرار دارد ، 2500 تا 7،500 دلار باشد.
اگر داده های 1000 مشتری در حادثه امنیت سایبری به خطر بیفتد ، این مبلغ به 7.5 میلیون دلار می رسد. این شرکت همچنین می تواند در ادعاهای عملی طبقاتی شکایت کند یا به اعتبار شهرت آسیب برساند ، و در نتیجه هزینه های تجاری شما از بین برود.
شناختن برخی از مزایای مدیریت خوب داده ها نیز مهم است. اگر شرکتی رویکرد فعالانه ای به حریم خصوصی داده ها داشته باشد ، ممکن است تأثیر نقض داده ها را کاهش دهد ، دولت می تواند هنگام ارزیابی جریمه های قانونی مورد توجه قرار دهد. علاوه بر این ، شرکت ها می توانند از بینش کسب و کار ، کاهش هزینه های ذخیره سازی و افزایش بهره وری کارکنان بهره مند شوند که همگی می توانند تأثیر زیادی در خط تولید شرکت داشته باشند.
چالش های انطباق داده ها برای شرکت های نوپا
انطباق داده ها نه تنها برای عملکردهای روزمره شرکت حیاتی است. اگر اشتباه انجام شود یا اصلاً انجام نشود ، می تواند برای شرکت ها در هر اندازه کاملاً پرهزینه باشد. به عنوان مثال ، Vodafone Spain اخیراً به دلیل نقص در محافظت از داده های GDPR ، 9.72 میلیون دلار جریمه شد و ردیاب های اجرای قانون نشان می دهد مدارس ، انجمن ها ، شهرداری ها ، انجمن های صاحبان خانه و موارد دیگر نیز جریمه می شوند.
تنظیم کنندگان GDPR از زمان تصویب این قانون تقریباً دو سال پیش 332.4 میلیون دلار جریمه نقدی صادر کرده اند و نسبت به اجرای قانون تهاجمی ترند. در حالی که دادستان کل کالیفرنیا اجرای CCPA را در تاریخ 1 ژوئیه سال 2020 آغاز کرد ، قانون حقوق خصوصی حریم خصوصی کالیفرنیا (CPRA) که اخیراً تصویب شده است ، اخیراً یک آژانس دولتی ایجاد کرده است تا به طور موثرتری انطباق را برای هر شرکتی که اطلاعات ساکنان خود را در کالیفرنیا ، مرکز اصلی استارتاپ های ایالات متحده ذخیره می کند ، اعمال کند. .
به همین دلیل است که در این عصر رعایت حریم خصوصی داده ها برای یک کسب و کار موفق کلیدی است. متأسفانه ، بسیاری از استارت آپ ها به دلایل زیادی از جمله:
- منابع كمتر و تیم های كوچكتر – این بدان معناست كه هیچ مأمور حفظ حریم خصوصی داده ها ، وكلا برای حفظ حریم خصوصی یا مشاور حقوقی برای مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی داده ها وجود ندارد. (DSAR یا "درخواست دسترسی موضوع داده ها") برای کمک به تحقق حقوق داده های مشتری یا نداشتن یک برنامه کلی برای مقابله با نقض عمده داده ها ، مجبور کردن یک واکنش دهنده به جای پاسخ فعال ، که می تواند وقت گیر ، کند باشد و گران